inspiration

torsdag den 8. december 2011

Healthy lifestyle - eat nuts.

Hvis du ikke har kastet dig over nødder, så er det måske på tide du gør det. Nødder er spækket med fibre, vitaminer, proteiner, mineraler og nogle sunde fedtstoffer der er godt for din krop. 
Nødder er ikke blot sunde, de mætter og giver ny energi. De er gode som eftermiddags snack, da de heller ikke fylder noget at have med. Nødder har også en række positive effekter på vores immunforsvar og helbred. Husk dog at nødder indeholder  mange kalorier, derfor skal man ikke spise alt for mange af gangen.
Et af nøddernes store fortrin er kombinationen af grove fibre og sunde fedtstof, som er super godt for vores hjerne. Man skal helst holde sig til de "naturlige" nødder, der hverken er saltede, riskede eller overtrukket med chokolade, dem kan man holde sig til hvis man gerne vil erstatte sit weekend slik med et alternativ. 


Valdnødder: til dig der sjældent spiser fisk, en god kilde til omega3-fedtsyre

Paranødder: kan beskytte mod hjerte-kar-sygdomme.

Jordnødder:
her får du de to stærke antioxidanter E-vitamin og resveratrol fra nødderne.

Hasselnødder: der skal ikke mere end 30 gram til at dække kroppens behov for vitaminer.

Translation:

If you have not thrown you over nuts, then it is perhaps time to do it. Nuts are packed with fiber, vitamins, proteins, minerals and some healthy fats that are good for your body.

Nuts are not only healthy, they fill you up and gives new energy. They are good as afternoon snack, as they did not fill something to take with you. Nuts are also a number of positive effects on our immune systems and health. Remember that nuts contain many calories, therefore you should not eat too many at a time.

One of the nuts big advantage is the combination of coarse fiber and healthy fat, which is super good for our brains. The best time to stick to the "natural" nuts are not salted, riskede or coated with chocolate, it can stick to if you want to replace his weekend candy with an alternative.

Walnut: for those who rarely eat fish, a good source of omega3-fatty acid

Brazil nuts: may protect against cardiovascular diseases.

Peanuts: here you get two powerful antioxidants vitamin E and resveratrol from the nuts
 
Hazelnuts: there must be no more than 30 grams to cover the body needs vitamins.

1 kommentar:

  1. hi beautiful! a lot of tnks for ur comment! do u want to follow each other? (: i'm already following u!

    xx from Spain! ^^

    SvarSlet